Lukyho cestovní kniha - první výlety

19. května 2010 v 12:14 |  MINIALBA
Jak už jsem psala jinde, výletů po hradech a zámcích, parcích, pohádkových lesech, přírodních úkazech, zoologických zahradách a dalších atrakcích jsme udělali s dětmi nespočet. A když už jsme mohli, začali jsme jezdit i do zahraničí. Nikdy před tím jsem nebyla dál než v NDR a Polsku, moře jsem viděla jen jednou a to studené. Takže když to šlo, jeli jsme dál, poznávat další země, místa a atrakce. Hlavně dokud byli kluci  malí bylo to o těch zábavách :-) a k tomu jsme jim nenásilně přidávali výstavy a památky. Soudím - li, teď po létech, z ohlasů a vzpomínek, bylo to tak správně. A to jsem moc ráda. Zážitky i poučení v nich zůstaly a dnes to vše mohou předávat dál.
Nejmladší syn už dostal svoje vzpomínkové cestovní album vloni, prostřednímu ho dělám teď. Formát stránek je 18 x 13 cm. Je to obyčejný kartón, který polepuji scrap papíry. Až budu mít vše hotové, celý albůmek "svážu" do hřebenu - jako jsem dělala knížku -  s tím rozdílem, že mám tu mašinku doma půjčenou od Danči.

Prvním zahraničním výletem byla, jak jinak v roce 1989!, cesta do NDR. Švagrová byla čerstvě vdaná a se s vým mužem jeli na svatební cestu do hor. Nám půjčili svůj jednopokojový podkrovní byteček ve starém domě v Ostrově nad Ohří. A z Ostrova to bylo jen kousek do tehdy "Východního Německa". Měli jsme půjčeného žigulíka a vyjeli na výlet jen kousek za hranice. Nicméně, byla to cizí země! Ale stejně se mi v Lokti, ve Varech a  dokonce i v tom Ostrově tehdy líbilo víc.

Fotka je z Ostrova, v červenci byla zima jako blázen a i když jsme se šli podívat k tehdy už krásným bazénům, z koupání nebylo nic. Tak jen ta vzpomínka na první společnou rodinnou dovolenou v plném počtu.
cal 1
To byl červenec...., pak přišel listopad...a první Paříž! Paříž, to byl splněný celoživotní sen. Vyjeli jsme hned o prázdninách, ale jen s nejmenším. Se všemi dětmi, stále ještě  půjčeným autem, až v roce 92. Výhodu jsme měli v tom, že jsme měli ve Francii, kousek od Paříže, zázemí. Takže kde jíst a spát.
cal 2

Děkuji za Vaši návštěvu :-)