Září 2013

Předělávka

15. září 2013 v 22:49 STRÁNKY
Všechny stránky, které jsem za roky scrapování udělala, zůstaly stejné. Téměř všechny. Předělala jsem všeho všudy dvě. Jednu do mého alba, protože byla o mně v kočárku a byla jedna z prvních. Byl to tehdy tajný lift ( který funguje jako dětská hra "tajná pošta" ) a mně se vůbec nelíbil. Myslela jsem si, že se musím předlohy držet "doslova". Nikdy jsem nekazila tajnou poštu schválným komolením slov ( i když na konci z toho asi mohla být legrace ) a tak jsem ani nepochopila, že stránku můžu "zkomolit" vlastní úpravou. Neupravovala jsem a tak jako se mi nelíbila předloha ( ale bohužel jsem se dala do akce a tak už jsem nemohla couvnout ) , nelíbila se mi ani moje stránka. Tu jsem si po čase tedy předělala.
Další předělávku jsem udělala teď. I původní stránka patřila k jedněm z prvních, neměla jsem materiál ani zkušenosti.
Minulý měsíc jsem vyhlásila v projektu pokus o vytvoření stránky s vlastnoručně vyrobeným peříčkem. Moc se mi líbí ta peříčka z papíru, nebo i ta opravdová, ale všelijak barvená nebo dokonce potiskaná razítky. A protože jsem nějak neměla žádnou vhodnou fotku na scrapování ( nerada dělám stránku jen pro stránku, bez cíle a významu ) , vzpomněla jsem si na tuhle stránku, kterou jsem měla v úmyslu předělat. Mám k fotkám citový vztah, hlavně k mojí milé tetě na nich a tak jsem taky chtěla, aby stránka byla co nejlepší.

Měla jsem tenkrát jednu kytičkovou raznici a zbytek kytek jsem si prostě vystříhala ručně a vybarvila pastelkami :-) Úplná katastrofa to není, ale přesto...

Tohle zpracování , myslím, daleko víc vystihuje nostalgii vzpomínek. Po přefocení stránky jsem teprve doplnila letopočty - 1965 a 2001 :-)

Děkuji vám za návštěvu a přeji krásnou dobrou noc :-)

Diplomy za projektové úkoly

12. září 2013 v 21:49 PŘÁNÍČKA A DÁRKY
Slíbila jsem diplomy pro Yku, ale za celé prázdniny jsem si nenašla čas. Stydím se, čas jsem si nenašla, ne, že bych ho neměla. Termín do konce prázdnin, který jsem si sama dala ( jinak bych se musela hanbou propadnout :-( ) jsem ale splnila.
Yka získala diplomy dva - za nejhezčí přáníčko pro muže a za nejhezčí krabičku. ( projekt 2013 na scrapbook.cz )

Slečna na horním diplomu je razítko, ale jelikož ho nevlastním, tak jsem si ho překreslila. Ne zkopírovala :-) "Zlatou" motorku jsem dostala z muzea, z pozůstalosti krejčího.
Na druhý diplom jsem použila opravdovou krabičku ( mám jich ještě hoooodně...kdyby chtěl někdo krabičky, tak můžu poslat...cca 7 x 7 cm ) a písmenka od Kety . Ta oranžová jsem natřela lakem na nehty. Laky z výprodejů mě teď moc baví :-)
Jako podklad obou diplomů jsou stránky z francouzské knížky z antikvariátu.

Děkuji vám za návštěvu :-)

Obrázky z Bretaně - 17 a naposledy

10. září 2013 v 19:42 ALBA
Tak a to je konec...dádydáda

Cestou domů jsme udělali krátkou zastávku, tak zvaný "výkuk", v Paříži. Měli jsme rozbité zavírání u zadních dveří a tak jsme dojeli na Tracadéro, já jsem vyběhla s Matýskem ven a manžel "hlídal" auto. Bohužel byla na Trocadéru nějaká manifestace či co, a tak jsme se nedostali za plot, ale i přesto bylo veliké nadšení z Eifellovky, konečně na vlastní oči! Nezbytné foto a zase pádíme. Mezitím manžel usmlouval úžasnou koupi mnoha malých Eifellovek jen za dvě eura od rusky mluvícího černocha ;-). Uděláme okružní jízdu a krásně projedeme Paříží na dálnici. Teď už je to opravdu domů...

A tohle už je jen vzpomínka na sledování kousku jedné etapy Tour de France...nějak se mi to nikam nevešlo.

Děkuji za vaši návštěvu a přeji hezký večer, noc i den :-)

Obrázky z Bretaně - 16

9. září 2013 v 23:50 ALBA

Naše dovolená se nachýlila ke konci. Loučíme se s místem, kde jsme 14 dní bydleli a "hráli" si na Francouze :-). Loučíme se s mořem, pláží a dobrodružným pobřežím. Loučíme se přístavem a městečkem Trébeurden, dáváme si poslední kávičku, užíváme si posledního sluníčka...

Matýsek si za odlivu ještě naposledy zalovil. Krabík, vypadá velký, ale měl tak 5 centimetrů, byl s jásotem odloven, vyfocen a vypuštěn zpět do moře.

Zatímco muži lovili, já jsem si došla na ostrov Milliau , na který se dalo dojít suchou nohou právě jen v době odlivu a to jen na pár hodin a v čase, který se měnil, takže v informační kanceláři a i v přístavu byla vyvěšena tabulka s možnou dobou k návštěvě. Když jste se nestihli vrátit, tak bohužel...buď přeplavat a nebo zůstat na ostrově do dalšího odlivu :-)
Na ostrově žil od roku 1919 několik let významný politik Aristide Briand , který byl šestkrát francouzským premiérem a v roce 1926 obdržel Nobelovu cenu míru. Dům, kde přebýval byl v roce 2009 zbourán.

Děkuji vám za návštěvu :-)

Obrázky z Bretaně - 15

4. září 2013 v 20:55 ALBA
I když by možná mohl mít někdo představu, že v Bretani je počasí nevlídné, je tu chladno a deštivo, zem je kamenitá a neúrodná...opak je pravdou. Bretaň je nádherná! Bretaň omývá moře a to už samo o sobě je záruka krásy. Pobřeží je velmi členité, kameny a skály mají roztodivné tvary, je zde spousta majáků, rybářských vesniček, kouzelných přístavů, voňavých tržišť, přenádherných písčitých pláží. Ve vnitrozemí jsou tajemné lesy s tajemnými příběhy. A hradů a zámků je zde nepočítaně. Jeden zámek, tedy jeho název, nám už před léty učaroval, děti mu říkaly Rošambó! :-) Tak na "Rošambó" jsme se konečně jeli podívat. Je to jeden z největších bretaňských zámků. Samozřejmě soukromých. Je velmi zachovalý a opečovávaný. Správně se jeho název čte "Rózambo" a název se odvozuje od toho, že materiálem na stavbu zámku byla převážně místní růžová žula.

Bretaň je plná květin. Vlhké podnebí jim přeje a já jsem jen závistivě koukala do všech zahrádek, za ploty, před domy, ale i jen kolem cest, jak to tam všechno bují a kvete. Bílé kaly jen tak u cesty, to mě přivádělo v úžas!
Můžete hádat jak se jmenují, já všechny ani neznám :-O

Nechtěli jsme ( po zkušenostech s vlastními syny ;-) ) unavovat Matýska památkami, ale on byl rád a rád se ujímal role průvodce. Když dostal mapu nebo plánek a mohl nás provádět, byl ve svém živlu. Klášter Abbaye de Beauport se nám moc líbil.

Tak to je pro dnes vše...děkuji vám za nahlédnutí a těším se na příště :-)

Obrázky z Bretaně - 14

3. září 2013 v 22:18 ALBA

Ještě mi zbývá pár bretaňských stránek k uveřejnění. Jinak album už je celé hotové a už se chlubíme :-)

Baví mě dělat nápisy ručně. Ručně psané. Je to pro mě nejpohodlnější a nejrychlejší způsob.

Když by se měly tyhle stránky přepočítat na peníze za materiál, tak by asi vyhrály soutěž o nejlevnější ;-). Krabice se zbytky se stala mým nejoblíbenějším zdojem materiálu. Bohužel nejsem tím tak dobrý zákazník pro scrapobchody, protože si opravdu vystačím s tím co mám ( a s málem ) , a myslím, že tak ještě na mnoho let :-). A co bych tak mohla potřebovat? Průběžně lepidla...jinak NIC!

Děkuji za vaši návštěvu...a dobrou noc... a dobrou chuť...a dobrý den :-))
Obsah těchto stránek včetně všech obrázků podléhá platným zákonům o autorských právech. Všechny materiály jsou určeny pouze k prohlížení. Ctěte prosím autorská práva. K použití textů, částí textů a obrázků je třeba mít souhlas autorky těchto stránek.