Obrázky z Bretaně - 15

4. září 2013 v 20:55 |  ALBA
I když by možná mohl mít někdo představu, že v Bretani je počasí nevlídné, je tu chladno a deštivo, zem je kamenitá a neúrodná...opak je pravdou. Bretaň je nádherná! Bretaň omývá moře a to už samo o sobě je záruka krásy. Pobřeží je velmi členité, kameny a skály mají roztodivné tvary, je zde spousta majáků, rybářských vesniček, kouzelných přístavů, voňavých tržišť, přenádherných písčitých pláží. Ve vnitrozemí jsou tajemné lesy s tajemnými příběhy. A hradů a zámků je zde nepočítaně. Jeden zámek, tedy jeho název, nám už před léty učaroval, děti mu říkaly Rošambó! :-) Tak na "Rošambó" jsme se konečně jeli podívat. Je to jeden z největších bretaňských zámků. Samozřejmě soukromých. Je velmi zachovalý a opečovávaný. Správně se jeho název čte "Rózambo" a název se odvozuje od toho, že materiálem na stavbu zámku byla převážně místní růžová žula.

Bretaň je plná květin. Vlhké podnebí jim přeje a já jsem jen závistivě koukala do všech zahrádek, za ploty, před domy, ale i jen kolem cest, jak to tam všechno bují a kvete. Bílé kaly jen tak u cesty, to mě přivádělo v úžas!
Můžete hádat jak se jmenují, já všechny ani neznám :-O

Nechtěli jsme ( po zkušenostech s vlastními syny ;-) ) unavovat Matýska památkami, ale on byl rád a rád se ujímal role průvodce. Když dostal mapu nebo plánek a mohl nás provádět, byl ve svém živlu. Klášter Abbaye de Beauport se nám moc líbil.

Tak to je pro dnes vše...děkuji vám za nahlédnutí a těším se na příště :-)

Komentáře

1 Martina Martina | 4. září 2013 v 22:22 | Reagovat

Díky za zprostředkování zážitků z Bretaně,  často sem nahlížím a čtu. Je to velmi zajímavé! A samozřejmě ty Vaše stránky, ty jsou nádherné. Úžasná práce!
Hezký večer. Martina

2 Ilonak2 Ilonak2 | 5. září 2013 v 6:47 | Reagovat

Nevím čím to je, ale ta poslední stránka mě nějak dostává. Strašně krásná. Tak jednoduchá a tak krásná!
Máš nádherné album. Tuhle mi říkaly neteře, že se jim líbí moje vyklápěčky a schovky a já  jsem říkala: Však mám úžasnou učitelku na internetu! :-)

3 Mirča Mirča | 5. září 2013 v 20:54 | Reagovat

Prostě hortenzie jsou hortenzie.Letos mi tak nádherně kvetly, byla jsem za to moc ráda. Stránečky jsou skvělé

4 Šárka Novotná Šárka Novotná | Web | 5. září 2013 v 20:56 | Reagovat

Hortenzie kam se podíváš, nádhera a vnouček s láskou k památkám - já chci taky!!!

5 Gabreta Gabreta | 5. září 2013 v 22:09 | Reagovat

Děkuji :-). Dnes ani nedám hotové stránky, jsem úplně vycucaná ( a to je ještě hezké slovo ), sedím u PC a čtu vše o PAS a tisknu a píšu si poznámky, kurz mi začíná asi až v říjnu a já už "bojuju" a je to boj! Za chvíli padnu do pelechu...nemám sílu už na nic víc. Ještě, že vás mám :-)))

6 Screbla Screbla | 6. září 2013 v 10:14 | Reagovat

Hani myslela jsem  na tebe, že už ti to asi začalo na plno ! držím palce !

Stránky jsou krásné, poetické, všechna atmosféra je z nich cítit :-))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Obsah těchto stránek včetně všech obrázků podléhá platným zákonům o autorských právech. Všechny materiály jsou určeny pouze k prohlížení. Ctěte prosím autorská práva. K použití textů, částí textů a obrázků je třeba mít souhlas autorky těchto stránek.