Cestovní deník 4

1. listopadu 2014 v 20:30 |  NOTESY, ZÁPISNÍKY, DIÁŘE...
I můj PL je vlastně dělaný stejně. Mám již předpřipravený svázaný deník a jen doplňuji akce. Dneska jsem měli krásný den a tak už se těším, až ho zaznamenám :-). Protože přijel synek s přítelkyní a jeli jsme ne výlet, připadala jsem si jako na dovolené. A den se opravdu "vybarvil". Krásný první listopad.

Ovšem tady jsme na oslavě sklizně prvních hroznů. To byla přesně ta akce, o které jsme se dozvěděli až na základě letáčku z "íčka". Skoro jsme osadu, kde se slavnost konala, ani nemohli najít. Byli jsme tam jediní "přespolní" a byli jsme okamžitě odhaleni. Pan farář ( šikmooký! ) přišel za mým mužem a ptal se, odkud jsme a jak se nám u nich líbí. Dostali jsme první vylisovaný ( na náměstíčku před kostelem stál opravdový, prastarý a funkční lis na víno ) vinný mošt a pak sledovali místní tance, které alegoricky oslavovaly víno. Byla tam i výstavka výtvarných prací dětí z MŠ, to zase zajímalo mě :-). Tak jako české děti kreslí sběr brambor, maximálně jabloně s jablíčky, tady byly na obrázcích vinné keříky s barevnými listy ( víte, jak je krásně barevná vinice na podzim ? ;-) ) a plastickými hrozny vína - za papíru! Moc se mi tam líbilo a zůstala bych i na jídlo ( venku pod platany ), ale "děti" chtěly k moři :-). Bylo vedro.

Další den jedeme zase od moře dál - do "hor" . Protože jsme u moře, všechny kopce jsou vysoké, protože se zvedají opravdu od moře. Miluji serpentiny, silnice a silničky, které se kroutí až se jednomu skoro kroutí krk, ale jsou z nich překrásné výhledy. Motorkáři si je taky užívají :-)

Tam nahoře v kopcích a ve skalách je jeskyně, kde žila "v důchodu" Máří Magdaléna. Krásné místo.

Při našich cestách jsme sem tam museli uspokojit i mého muže, neb 14 dní bez golfu byl opravdový "absťák" ( já to tak neprožívám ;-) ) a navštívit i nějaké golfové hřiště na trase ( jen se podívat ) ...a koupit golfový míček s logem hřiště.
Ovšem na jednom se zamilovala maximálně i já - do golfového bagu s barevnými proužky značky Little Marcel ( pamatujete, mám takovou barevnou, veselou kabelku - z Francie, pochopitelně - do ponurých zimních dnů jako dělanou ;-) ) Ale ten bag...

Pršelo nám jen jednou. Nevadilo to. Podruhé jsme se do deště probudili a díky internetové předpovědi počasí jsme tedy vyjeli tam, kde mělo pršet méně. Nakonec nepršelo vůbec! Pršelo zase až večer u nás "doma" a to byl taky jediný den, kdy jsme snídali a večeřeli v bytě a ne na terase venku.

Děkuji za nahlédnutí :-) a přeji krásnou neděli.