Únor 2015

Francouzské album 2014 - 10

27. února 2015 v 10:16 ALBA
Album se blíží ke konci. Každý den si něco nalepím, něco jednoduchého nebo zdobnějšího, ale rozhodně netrávím nad stránkou celý večer, nebo den, nebo i víc, což se může stát třeba u stránky do challenge :-) Album bude zase pěkný tlusťoch, doufám, že seženu tak silný šanon.

V městečku St.Zacharie jsme se zastavili mimo plán, prostě jen tak, že se nám při sjíždění z kopců líbilo dole v údolí. Paní v turistické kanceláři byla úžasná a na to, jak bylo městečko, malé nám dala spoustu materiálu včetně mapy procházkové trasy, kde jsme viděli 16 fontán, historické pece na pálení keramiky, starou a novou radnici, parky a sochy, dva kostely a při řece s krásným jménem Huveaune jsme měli objevit sochu pradlenky Marie. Napřed jsme šli cestou kolem řeky, pak pronikli do lesoparku, pak už před námi bylo jen houští a trní. My "starší" jsme hledání vzdali, přebrodili řeku k lavičce na břehu a usedli. Mladí se prodírali dále a opravdu Marušku našli :-)

V každém městě a městečku, na každém místě je fajn si sednout do kavárny, nejlépe venku, užívat si ještě letního sluníčka s kávičkou a třeba i sklenkou růžového. Jsou to takové příjemné chvíle, kdy si poklábosíme o viděném, sdělíme dojmy, nebo si jen tak pohovíme a necháme sluníčko pronikat do sebe, nasbírat si ho do zásoby, a do zásoby nasát i všechny vůně a zvuky, štěbetání dětí a hovory dospělých. Francouzština je pro mě jazyk plný vášně, i v dětském provedení :-)
Tentokrát mám na stránce i krásné nové razítko, které jsem dostala jako dárek od Mili - obě jsme věděly, že se mi bude náramně hodit :-) ( a až budu dělat album z letní Paříže, budu ho mít na každé stránce :-) )

Děkuji za vaši návštěvu a mějte hezký, sluníčkový víkend :-)

Francouzské album 2014 - 9

20. února 2015 v 18:08
Sluníčko k nabití energií bych bývala potřebovala už od začátku týdne. Někdy je to prostě tak, že když se "daří", tak se "daří".
Dnes byl ale den jako vymalovaný, dokonce i ptáci zpívali. To se člověku hned dívá veseleji na svět :-))
A jídlo - to je vždycky radost :-)

Výlet do Aix - en - Provence byl únik před deštěm. Tady ani kapka.

Kašny a fontány jsou tu ( ale to snad v každém provensálském městečku, protože potřeba vody, zvláště v horkém létě, je značná ) na každém náměstíčku. Někdy je to skoro jen trubka ze zdi, někdy zdobená kašna i s pítkem, některé jsou celé obrostlé mechem. V mnohých městečkách vám v turistické kanceláři dají plánek "cesty fontán" a můžete si je prohlížet cíleně, postupně a všechny. My jen nahodile :-)

To je beze slov :-) Otec a syn.

V Aix prezentovali poprvé, ještě před uvedením na trh, nový Apple iPhone 6, tak to se muselo okouknout a při té příležitosti zavtipkovat na úkor mého a tátova mobilu :-))

PS. Modré ozubené kolečko jsem našla venku na chodníku a jak se hodí :-). Červené HALO jsem si vyřezala ručně.

Díky za nakouknutí a přeji sluníčkový víkend :-)

Narozeninové

19. února 2015 v 11:05 PŘÁNÍČKA A DÁRKY
V neděli večer na mě sedl bacil. Objal mě svými ledovými pažemi, zmáčkl mi hlavu do bolesti, drtil klouby a štípal do nosu. Hepčík. Nechci být nemocná!
Ale síla vůle nestačila. V pondělí jsem nevstala z postele. Začaly mi jarní prázdniny. Ale ne příjemným poleženíčkem s knížkou, ale pocením pod peřinou, s ibalginem, hnkem čaje a šťávou z citrónu. Knížku jsem ani neuzvedla. Nechci být nemocná!
Prospím celý den (jako na zavolanou dárek od Haňule s čajíčky :-) ) a večer ejhle, sevření bacila Cecila povolilo. Tak ještě v úterý ležím, aby se neřeklo ( to už jsem bez teploty ), a ve středu skáču z postele jako mraveneček.
Jedna z mých nejlepších kamarádek bude mít narozeniny. Chvíli to vypadalo, že ji navštívím osobně, ale už vím, že ne, takže za ní poletí jen přáníčko. S ještě bolavou hlavou jsem hledala inspiraci na mém oblíbeném webu a našla na "první dobrou" krásné přáníčko. Bylo mou inspirací.

Bohužel nemám žádné tak krásné přáníčkové květinové razítko, tak jsem používala to co mám. Místo embosu jsem jen razítkovala stazonem a kolorovala vodním štětcem a barvou z razítkovacích polštářků. Raznici na lístky mám jen malou, tak jsem je nastavovala a některé prostě vystříhala. Šňůrka na přáníčku od Lucy hezky drží tvar, mívala jsem podobnou, ale teď jsem ji musela nahradit bavlnkou. Všechno jde :-)

Díky na návštěvu a mějte šťastné dny :-)

Valentýnské srdíčkování

14. února 2015 v 17:06 PŘÁNÍČKA A DÁRKY
Nevím, jak se mám k tomuhle svátku postavit. Být mladá a zamilovaná ;-) , tak asi kladně. Jsem star...ší ;-) a zamilovaná ...spíš tak mám tak normálně, stabilně a zodpovědně ráda. Občas se cítím zamilovaně a rozjásaně jako puberťačka, občas mi dochází, že po 30 letech je fajn, že vůbec jsme spolu :-) )
Je to na nějaké slavení? Slavení...tak bych to nebrala, udělat si radost, to ano. Je to sice takové divné, protože "na povel", ale budiž. Lepší než nic.
Daly jsme si s kolegyňkami ve školce kytku. Vážně. Radši "holky sobě", než riskovat, že naši muži se na nás vyprdnou :-) ( prostě normálně zapomenou, protože takové svátky, myslím, vůbec neregistrují ). Další nádhernou kytku jsem dostala od kamarádky scrapařky, ne k Valentýnu, ale protože jsme se sešly na kafi. Ale kytka to je a radost mám obrovskou. A další pojistkou ;-) byla akce - srdíčková výměna na scrapbook.cz. Dostala jsem přenádherné srdíčko od Fiduly a poslala svoje srdce Katce Trnce. Žádná jsme nevěděla, od koho srdce dojde, bylo to milé překvapení. Takže, svatý Valentýne, takhle jsi to asi nemyslel, ale jsme kreativní a máme se rády :-)

Moje srdíčko pro Katku jsem pojala tak, aby si ho mohla dotvořit k obrazu svému. Nechtěla jsem jí tam cpát obrázky z Francie či jiné moje oblíbené, když nevím, jestli jsou i její oblíbené a tak tak si tam toho svého favorita vlepí sama :-)

Srdíčko od Fiduly přišlo poštou už před mnoha dny a tak mi zdobí zeď vedle zrcadla a dělá společnost mým cetkám. Je takové fintivé :-) , krásné, rozkošné, moc se mi líbí, strefila se přesně do mého gusta.

Díky za nahlédnutí a mějte hezký valentýnský večer, také podle vašeho gusta :-)

Francouzské album 2014 - 8

11. února 2015 v 1:05 ALBA
Je neděle a svátek. Letáček o slavnosti svatého Vincenta, patrona vinařů, jsem objevila v turistické kanceláři u nás v Bandolu. Trochu nám trvalo, než jsme malou vesničku Roquefort našli, ale slavnost byla moc pěkná. Se mší, požehnáním prvních hroznů, s ochutnávkou vinného moštu, s řemeslným trhem a provensálskými tanci. Pak následovala pod platany před kostelem hostina, ale bylo takové vedro, že jsme dali přednost koupačce v moři. Tentokrát vyhrálo moře nad jídlem :-)- Vynahradili jsme si to večerní grilovačkou :-)

V nadpisu mám chybu :-(, ale na to člověk přijde, až když vidí stránku vyfocenou.
Tu krásnou oranžovou visačku jsem dostala od kamarádky Mileny a hned jsem věděla, že se bude hodit. Padla sem jako ulitá :-) Díky, Mili :-)

Francie je multikulturní země, kněz byl Asiat a chvíli jsme z toho byli hodně překvapeni. On byl překvapený námi...nevím, jak je to možné, ale okamžitě jsme byli odhaleni jako turisti ;-) a pan starosta i kněz se přišli zeptat, odkud jsme...Opět jsme byli za exoty! ;-)

Samozřejmě jsme degustovali nejen novou šťávu z hroznů, ale i místní ( staré ) víno. A samozřejmě jsme se dávali do "řeči" a jsme zářným příkladem toho, že když se lidi chtějí domluvit, domluví se. Naše fránina je na úrovni "masa bob", ale zatím jsme se vždy domluvili a vždy pochopili a nakonec byli i za hvězdy :-). Nebo je to kouzlo osobnosti? ;-) ( Zde musím říct, že hvězdou je můj muž, to on se bez ostychu baví a se svojí schopností vycítit a pochopit ví nakonec opravdu úplně všechno. To já se svými obavami, abych mluvila správně spíš mlčím, a za hodinu poté vychrlím věty sice gramaticky dobře, ale s křížkem po funuse :-( )

A po slavnosti jsme spěchali k moři. Je konec září, ale pro nás vrcholné léto.

Ještě teď, když se zasním, slyším jak se převalují mořské vlny a cítím sluneční žár. Tak si jdu snít....dobrou :-)

Díky, že jste tu byli :-)

Francouzské album 2014 - 7

10. února 2015 v 0:45 ALBA
Letovisko Sanary je přívětivé malé městečko, s přístavem, kavárničkami, obchůdky, prostě takové, jaké letovisko má být. Naplánovali jsme si jeho návštěvu tak, aby se tam konal trh. Krom normálního trhu s jídlem tam byl i trh bleší. To není o nákupu, ale o podívané a to mě baví. Ráda se dívám na všechny ty možné i nemožné cetky, figurky, hrnečky, knížky, šperky..., pohladím si háčkovanou dečku nebo krajkový polštářek a vím, že si nic nekoupím, jen si to prostě užívám. Po fiktivních nákupech je třeba si odpočinout v kavárně :-) a ve francouzské kavárně je běžné, že si něco dobrého ke kávě donesete z pekařství. V pekařství v nedaleké ulici nás zarazila fronta lidí. To asi mají hodně dobré pečivo a dobrůtky, že se na ně stojí fronta! A vystáli jsme ji též. Koupili jsme si dobrůtky takové, které šly nejvíc na odbyt, a nám dosud neznámé. Krabičku jsme vybalili až v kavárně u přístavu a všichni ochutnali. Mňam! Výborné to bylo! Pak už jsme jen nakoupili na trhu čerstvé ryby a jeli domů ( 10 km ) vařit.

Fotka je nalepená na 3D čtverečcích přes panoramatickou fotku, protože zachycuje stejné místo, jen ho jakoby zvýrazní.

A po obědě jsme se rozděli. Část výpravy dala přednost pláži a moři, my jsme se ( i s medvědem ) vypravili na výlet na ostrov Embiéz.

Krásné to bylo!
Ostrov koupil v roce 1958 likérový magnát a renesanční člověk Paul Ricard a přetvořil si ho k obrazu svému. Je to tady opravdu jako ráj na zemi. Nevím, jak to vypadá v plné turistické sezóně, ale teď, na konci září, to byla pohádka.
Na jižním cípu ostrova, na jeho nejvyšším pahorku s kulatou věží, který si oblíbily divoké kozy, je hrob Paula Ricarda a jeho syna. Takovému místu k věčnému odpočinku naprosto rozumím :-)
Paul Ricard vlastnil ještě jeden ostrov, ležící jen pár kilometrů od Bandolu, ostrov Bendor. Na ostrově je Muzeum vín a likérů, které by nás dost zajímalo, jenže v září se otevíralo jen na požádání. Napsali jsme e-mail, že bychom rádi, ale dodnes nemáme odpověď. Tak jsme tam nejeli :-(.

Děkuji za vaši návštěvu :-).

Francouzské album 2014 - 6

9. února 2015 v 0:22 ALBA
Nejezdili jsme žádné dlouhé trasy, ale i v autě jsme si užívali legraci .
Nejsou to klasické fotky do albumu, ale myslím si, že zrovna ty nás budou po létech bavit nejvíc ;-))

Mám udělanou šablonu ( je to vlastně rozměr ATC ) na malé fotky a jakmile jich potřebuju dát na stránku co nejvíc, použiju ji.

Pod odklápěcí chlopní jsou celkem 4 fotky, jen s minimálním zdobením.

Ten Canal není na rovině, ale v kopcích! Moc zajímavé.

Stránka je užší, protože je zase otevírací. Na nadpis jsem použila nápis z prospektu a kartičky jsou podle šablonky.

Salon- de- Provence je Nostradamovo město, město historie, leteckého průmyslu a mýdla. To nejpravější marseillské mýdlo se vyrábí právě zde. Byli jsme i v mýdlárně, malé, staré, kouzelné. Chvíli mi připadalo, že dělat mýdlo je nádherná práce, ale po pár minutách jsem měla té vůně v nose tolik, že se mi chtělo kýchat, nemohla jsem skoro dýchat a už mi to tak krásné nepřišlo. Ale krámek se mi moc líbil.

Děkuji, že jste tu byli :-)

Francouzské album 2014 - 5

6. února 2015 v 22:32 ALBA
Jsem panelákové dítě. Svoje sny o domečku už jsem vzdala. Ale na dovolenou se snažím vybírat bydlení tak, abychom si užili alespoň těch pár dní vymožeností zahrady a terasy. Máme rádi, když můžeme stolovat venku, když můžeme večery trávit na terase, jíst, pít, povídat, hrát hry. Letos k tomu byl za úžasnou cenu i bazén, a to byla opravdu paráda :-) Cena byla úžasná, protože domeček byl přes silnici vedle kolejí , ale svoje soukromí jsme měli a vlak nás nerušil. Když člověk bdí, tak mu nevadí (už jsme měli nasledováno, kdy jede obyčejný osobák a kdy sviští TGV ) a když člověk spí, tak mu nevadí už tuplem :-) ! Ložnice byla bokem a vlaků jezdilo méně.
Jo, a taky je důležité mít gril, aby se mohlo venku grilovat, to v paneláčku na balkóně prostě není ono ;-)

Když nás ráno vzbudilo slunce, byla to předzvěst krásného dne. Dny o dovolené jsou zlaté a modré, tady obzvlášť. Modrá převažovala...

Cesta z Bandol do Cassis po pobřeží se jmenuje Route Creteil a je úchvatná. Stále jsme zastavovali a kochali se pohledem jako z nebes na širočiré moře, skály a Cassis pod námi. Neskutečná krása. To se nedá ani na fotce zachytit...

Nafotili jsme desítky fotek :-)

Cassis mě uchvátilo. Kdybyste si chtěli přečíst o Cassis ví,ce můžete zde . Kdysi prohlásil Frédéric Mistral: "Kdo viděl Paříž, a neviděl Cassis, neviděl nic." Jak pravdivá jsou jeho slova...
Strávili jsme zde skoro celý den, a pak se přesunuli ( my jsme šli pěšky a pan řidič dojel autem ;-) ) do jedné z nejkrásnějších calaqnues - Calanque de Port Miou.

Stránky ve stylu PL mě moc baví, hlavně mám radost, když se mi podaří umístit hodně fotek a zachovat to důležité o co šlo- tady o jídlo - o mušle, o restauraci, naši spokojenst a medvědí zvědavost :-)

Ale pak je zase stránka jen s jednou fotkou ( panoráma z mobilu ! ) , protože si to zaslouží. Ten podkladový papír je tak starý, že už si ani nepamatuju jak :-) , takže 5, možná i 7 let! A konečně se hodil.
Dovolenkový den ještě nekončí, ale já pro dnešek ano.

Děkuji, že si chodíte počíst a pokoukat :-)

Francouzské album 2014 - 4

6. února 2015 v 0:19 ALBA
Už v tom zase jedu ;-) , v závislosti na scrapu. Každý den se těším z práce domů, fofrem splním všechny domácí povinnosti a hned upaluji do pracovny. Na youtube si pustím nějakou muziku a jedu :-)... Někdy stačím i pravým okem koukat na film, nebo poslouchat divadelní představení - dnes např. Můj báječný rozvod s excelentní Eliškou Balzerovou, ale na tu je třeba i trochu mrknout, je to úžasná baba :-). A tak kloubím příjemné s příjemným a ve finále i užitečným a album roste a sílí, už mi zbývá udělat jen pět dní :-) - ale to je ještě velká hromada fotek :-)

Tady jsem udělala otevírací stránku na pauzáku. Je to trochu nebezpečné, protože je z rubu všechno vidět, ale když se z toho udělá úmysl, jde to. Hlavně, opravdu zpracovávám "stoleté" zásoby. Pro prodejce jsem houby zákazník, jediné, co nakupuju je lepidlo, někdy album, teď jsem po dlouhé době kupovala papíry - růžové :-)

Muselo to přijít! Počasí bylo, navzdory podzimnímu datu, letně krásné. Díky internetu ( bez techniky už ani ránu ) jsme věděli, že pršet bude, ale stejně jsme tomu nevěřili a deštníky zůstaly ( jsou tam preventivně stále ) v autě. Doufali jsme, že si naše oblíbené cafe gourmand vychutnáme ještě na terásce pod slunečníkem. Bohužel...:-( Ale byl to jediný déšť, který jsme zažili na vlastní kůži, pak už pršelo jen v noci a ráno bylo zase jako malované. ( Poznáváte scrapbookový deštník? ;-) )

Večer už bylo dávno po dešti a tak jsme si dali před domem partičku petanque. Hráli jsme "staří" proti mladým a kdo vyhrál? No přece my, staříci :-)))

Díky za návštěvu :-)

Francouzské album 2014 - 3

4. února 2015 v 22:58 ALBA
Kdepak sluníčko! Dneska ráno u nás mínus deset! Tak honem do tepla :-)

Hyéres je pěkné městečko na pobřeží - tedy na pobřeží je Hyéres Plage a kousek dál, v kopcích je staré Hyéres, to hezčí :-) A nad městem je hrad, to se ví. Naše cesty vždy vedou na kopec, ke hradu, na vyhlídku, pokocháme se z ptačí perspektivy a pak jdeme zkoumat uličky a náměstí, kašny a kavárny :-)

A s námi je na prohlídce města samozřejmě i nerozlučný medvědí kamarád :-). Vylezli jsme i nahoru na věž a měli zase jiný pohled na město a navíc byla ve věži moc pěkná výstava. ( Ty všelijaké cedulky s francouzskými nápisy mám ze scrapbookového fr.časopisu, který byl tématicky zrovna věnován cestování ) .

A po večeři se musí, přestože jsme na dovolené, ještě trochu pracovat ;-). Ale ne všichni :-) - můj muž sleduje na noťasu golf a já když nefotím, tak lepím smash cestovní deníček :-)

Díky za návštěvu :-)

Francouzské album 2014 - 2

3. února 2015 v 23:45 ALBA
Venku dnes tady u nás bylo slunečno, ale mrazivo, nicméně modrá obloha evokovala léto. S kolegyňkou jsme snily o kafíčku na terásce...;-)

Jak už jsem říkala, potřebuji do alba dostat co nejvíc fotek a tak nekompromisně ořezávám a některé fotky zmenšuji až na formát ATC kartičky. Pak z nich dělám stránky ve stylu PL, kartičkové :-).
PS: Neděste se :-), levá dolní kartička není fotka, ale obrázek z prospektu. Takhle oblast - vlevo od Marseille ( z pohledu na mapu ), nazývaná La Cote Bleue, je opravdu nádherná, v září o to víc, že už zde nejsou hordy turistů.

Orangina je naše oblíbené pití. Bývaly doby, kdy se dala koupit jen ve Francii, dnes už je k mání i v každém českém obchoďáku :-). Ale u nás je to nápoj patřící do Francie a k dovolené :-) Fotka je focena ze dvou míst a od dvou lidí - z mého foťáku a synova mobilu. Nooo, ta z mobilu je lepší!

Díky za nakouknutí a dobrou...;-)

Francouzské album 2014

3. února 2015 v 0:30 ALBA
Zatím plním svůj pracovní seznam s přehledem , i když to tady možná tak nevypadá ;-) Za a. - nestíhám fotit, neb chodím domů z práce za tmy :-(, za b.- ne vše je k ukazování - někdy je to moc soukromé a někdy málo scrapbookové. Já jsem velký autocenzor! Jako už několik let za sebou jsem se v lednu pustila do zpracování fotek z dovolené, chtěla jsem napsat letní, ale ona už vlastně byla podzimní. Tedy kalendářově podzimní, co do počasí byla letní jak se patří. Ó, jak se mi stýská po slunci! Po modrém moři, po vůni levandule, po barvách provensálských trhů...
Ovšem lepením alba se vracím, vzpomínám, kochám se a v duchu si užívám tepla, chutí a vůní. Proto mě to baví v lednu a únoru, kdy je zima a mráz, huhlám s rýmovatým nosem a vidina tepla a sluníčka je jediným hnacím motorem :-)
Vloni jsme byli, jak jinak, ve Francii:-). Ale zase v jiných místech. Teď zase na jihu, u moře, v městečku Bandol, odkud je skvostné růžové ( ale i bílé ) víno, odkud je kousek do přenádherných calanques, kde voní tymián a kde žil spisovatel Pagnol a kam situoval svoje romány. Toužila jsem vidět Martigues, chtěla jsem se podívat do Marseille, chtěla jsem se koupat v moři , sedávat do noci na terase, popíjet růžové a jíst ryby...a to vše a mnohem více se mi splnilo.

Přijíždíme do léta a hned musíme smočit nohy v moři :-). Nás, suchozemce, prostě moře fascinuje.

Stránka je otvírací, potřebuju nacpat do albumu co nejvíc fotek. Používám tentokrát bílé čtvrtky (docela obyčejné ) a sady 6x6 Simple Stories a Echo Parc. Ty "šestkové" sady mám moc ráda, většinou mi bohatě stačí jako doplňující na stránku.

A samozřejmě mám při ruce všechna Ketina razítka :-)

Stránky se snažím dělat jednoduché, přehledné, jde o dokument. A taky mi nesmí trvat moc dlouho, abych nedělala album půl roku ;-).

PS. Kočička byla domácí, francouzská, ale moc jí chutnaly české řízky a dokonce i české mléko!

Tohle byla jedna z nejlepších věcí :-)

Díky za nakouknutí a přeji dobrou mrazivou noc s letními sny :-)
Obsah těchto stránek včetně všech obrázků podléhá platným zákonům o autorských právech. Všechny materiály jsou určeny pouze k prohlížení. Ctěte prosím autorská práva. K použití textů, částí textů a obrázků je třeba mít souhlas autorky těchto stránek.