Normandie 2015 - 2

31. ledna 2016 v 0:04 |  ALBA
Když tak na to myslím, já si tu dovolenou vlastně užívám několikanásobně ;-). Jednou, když ji plánuji, podruhé skutečně, potřetí když vybírám fotky na vyvolání a uchování, počtvrté, když dělám album a popáté, když ho dávám na blog a píšu k tomu poznámky. Takže jsem na tom vlastně úplně nejlíp :-)).

Všechno jmenované mě nesmírně baví, nejvíc ta skutečná cesta a pobyt :-), ale nejhorší ze všeho je hotové albumové stránky přefotit a upravit k prezentaci. Nikdy nejsou barevně shodné, nejsou ani rovné a tak upravuji, rovnám, vylepšuji...a dá mi to víc práce než stránku nalepit.

Jednou jsem fotila odpoledne a stránky vyšly barevně hrozně, tak jsem to zkusila v jiném nastavení, zase špatně, tak jsem vše přefotila ráno...no to asi vyšlo nejlíp, ale stejně....a to se fakt snažím, fotím na bílé ploše, s rozptýleným světlem...no možná nemám dost dobrý foťák. Takže je to jako vždy, a myslím jako s každým albem kohokoliv, že ;-), že ve skutečnosti je prostě nesrovnatelně hezčí :-))))

Další zastávkou na pobřeží bylo městečko Veules les Roses. Bývalo to v 19.století populární letovisko, chodil sem i Maupassant. Městečko je rozkošné a pyšní se nejmenší řekou ve Francii. Při řece, která se vlévá do moře, je mnoho výstavních domečků, zahrad, květin a stromů, prostě takový malý ráj. Kouzelný. Na webových stránkách www.veules-les-roses.fr je i webcam, kamera z pláže, kde jsem týdny dopředu sledovala počasí, moře, pohyb lidí. Věděla jsem, kde je. Když jsme přišli na pláž, zavolali jsme synkovi, dali mu instrukce a za chvíli jsme mu mávali do kamery a povídali si po telefonu. To mě bavilo :-)).
Moře nás překvapilo...nečekali jsme takové vlny a vypadalo to, že překvapilo i mnoho jiných lidí. Fascinovaně jsme stáli na molu a hleděli k bouřícímu moři, k vlnám, které se valily a občas převalily i molo, že jsme měli co dělat, abychom utekli.

Stále při pobřeží jedeme dál, nad mořem se zvedají vysoké útesy a v jedmom místě, v městečku Sotteville, je k moři vybudované schodiště, Grand Escalier, které za války bylo strženo, aby se Němcům znemožnil přístup a obnoveno bylo až v roce 1954.

Tady jsme uzavřeli první den a nadšeni jeli "domů" večeřet ještě české řízky :-).

Děkuji za nahlédnutí, bonne nuit :-)

Komentáře

1 Milena Milena | Web | 31. ledna 2016 v 8:08 | Reagovat

Hani, moc ráda si prohlížím Tvé fotky z dovolené a čtu poutavé zápisky. Vždycky si v duchu představuji, že jsem tam také. Musela to být nádhera. Budu netrpělivě vyhlížet pokračování.
S focením pro prezentaci se také potýkám. :-)

2 Milka Milka | E-mail | Web | 31. ledna 2016 v 15:07 | Reagovat

Já to mám s cestováním dost podobně - plánování, cestování, deník, fotky, album. A moc ráda se k tomu všemu vracím klidně i po letech. Zjistila jsem, že to málokdo dělá...
Jen pozor - v tom cestovatelském výčtu máš 2x "potřetí", ve skutečnosti tu dovolenou taky prožíváš pětkrát ;-).
Jinak díky za možnost nahlédnout, kromě cestování samotného mám moc ráda i cestopisy a to téměř v jakékoli podobě, takže už se moc těším na 3. díl Normandie :-).

3 Janča V. Janča V. | 31. ledna 2016 v 19:33 | Reagovat

Hani, tvoje cestopisy úplně hltám! S tou webkamerou to je boží nápad, to musela být zábava! K focení stránek: taky jsem se dlouho trápila. Někde jsem četla, že lepší než bílé je šedé pozadí (neztmavuje se automaticky stránka), beztak se pak ořízne. Takže mám šedou A3 čtvrtku, k tomu zvýším expozici a je-li dobré světlo, tak to celkem jde:-)

4 Gabreta Gabreta | 31. ledna 2016 v 19:47 | Reagovat

[3]: Děkuji, Jani, zkusím to :-)

[2]: Děkuji, opraveno, ošidila bych se o jedno prožití navíc ;-)

5 Hanule Hanule | 2. února 2016 v 8:06 | Reagovat

Radost si počíst!Jsi mistr líčení skvělé dovolené!  Máš můj srdečný obdiv! Koukám, že se mám ještě hodně co učit :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Obsah těchto stránek včetně všech obrázků podléhá platným zákonům o autorských právech. Všechny materiály jsou určeny pouze k prohlížení. Ctěte prosím autorská práva. K použití textů, částí textů a obrázků je třeba mít souhlas autorky těchto stránek.